Stralen - Coating - Reinigen
Oppervlaktereiniging in relatie met coatingsystemen
Wij werken uitsluitend met hoogwaardige coatingsystemen die in de praktijk hun waarde al ruim hebben bewezen en proberen innovatief te zijn op het gebied van nieuwe coatings of andere toepassingen van bestaande coatings. Deze coatings worden aangebracht d.m.v. airless spuitverwerking
Een uitstekend eindproduct start met een goede schone basis
Teneinde een uitstekend eindproduct te verkrijgen zal de basis goed moeten zijn. Zowel de reinheid als het oppervlakteprofiel moet zo optimaal mogelijk zijn. De norm die wij hanteren betreffende de oppervlakte reinheid is de oudste norm die op dit gebied bestaat. De Sa normering van de Swedish Standards Institution uit 1967.
Standaard hanteren wij de Sa 2,5 als norm omdat die als voorbehandeling in bijna alle applicatieomstandigheden voldoet. In combinatie met de scherpe ruwheid die uitsluitend door gritstralen is te bewerkstelligen is de meest optimale oppervlaktebehandeling bereikt.
De primers die we gebruiken bij stralen - coaten - reiniging
Op dit oppervlak kunnen de meest uit een lopende primers worden gebruikt. De door ons gebruikte primers zijn het makkelijkste onder te verdelen in zink/zinkfosfaat houdende epoxy primers en universeel epoxy primers op basis van polyamide verharder afhankelijk van onder- en/of bovenwatertoepassing.
Over deze primerlaag worden epoxy coatings aangebracht al dan niet gepigmenteerd met ijzerglimmers. IJzerglimmers zijn microscopische ijzerplaatjes die als schubben in een coatinglaag aanwezig zijn en zorgen voor een verminderde waterdoorlaatbaarheid van de coating.
Voordat deze basislaag wordt aangebracht worden alle delen die problemen kunnen veroorzaken aangaande de duurzaamheid van het systeem handmatig (met de kwast) voorbewerkt (b.v. scherpe randen, kartellassen, laspikkels, verfspuittechnisch slecht bereikbare delen e.d.). Hierdoor kunnen defecten in het coatingsysteem worden vermeden
Jarenlange bescherming van uw schip of jacht met de juiste afwerking
Als afwerking kan dan gekozen worden voor een aflak op polyurethane basis in hoogglans of halfglans of een acrylaat op oplosmiddelbasis (=niet op waterbasis!) in zijdeglans. Deze combinatie garandeert uw schip, jacht of ander maritiem object dan ook een jarenlange bescherming.
De verfleveranciers zijn Sigma, Baril Coatings en International Coatings.
Vraag gerust naar onze verfsystemen en de toepasbare producten. U kunt dan zelf desgewenst voor productinformatie op hun website inloggen!
Voorbeelden van standaard toe te passen verfsystemen scheepvaart:
www.sigma.nl www.baril.nl www.international–marine.com
1: epoxy zinkrich primer | Totale laagdikte systeem: ca. 200 micron | |
*2: epoxy universal primer, | Totale laagdikte systeem: ca. 225 micron | |
*3:epoxy universal primer | Totale laagdikte systeem: ca. 400 micron | |
4 epoxy HS zinkprimer | Totale laagdikte systeem: ca. 225 micron | |
Aanbrengen van een laklaag=3e laag in: | ||
- Topacrylaat finish, zijdeglans 1 component | droge laagdikte | 35 micron |
- Polyurethane aflak, glans/zijdeglans 2 component | droge laagdikte | 40 micron |
* Ook onder de waterlijn toepasbaar. De totale laagdikte van systeem 2 is dan hoger dan 300 micron
Aanbrengen van een anti-foulinglaag=3e laag onder de waterlijn wordt ook door ons verzorgd. Afhankelijk van de voorgaande laag zal een tussenlaag/hechtprimer moeten worden toegepast alvorens de anti-foulinglaag aan te brengen.